Day Trip
S1, E8: Clarke and Bellamy go on a mission to find supplies for approaching winter. Some of the 100 accidentally eat nuts with powerfully hallucinogenic properties and lose their grasp on reality. Meanwhile, Octavia seizes the opportunity to help a friend escape, and a terrifying event brings Clarke and Bellamy closer. On the Ark, Commander Shumway (guest star TERRY CHEN) secretly assigns one of the 100 to kill one of their own, and the treacherous actions of council member Diane Sydney are revealed.