Deadly Inventions
S1, E9: As technology evolved over the centuries, inventors and engineers upgraded weapons and influenced the course of global history. Join military and weapons experts as they examine three deadly inventions that heightened bloodshed in battle: the scorpio, an ancient missile launcher used by the Romans; the longsword, intrinsically tied to the medieval world of knights; and the Henry rifle, which influenced warfare thanks to its revolutionary reloading design.