Deadly Reunions
S1, E4: Magneto destroys a chemical plant in order to attract Professor X. Cyclops, Rogue, Storm, and Professor X proceed to the chemical plant, while Jubilee is left to guard Sabretooth. Professor X enters the chemical plant to confront Magneto. Just as Magneto appears to beat Professor X, Professor X telepathically forces Magneto to recall his younger years. Magneto retreats in panic. Back at the X-Mansion Sabretooth growls in disgust at the senator on television and Jubilee notices a problem with his wrist bindings. Jubilee loosens the restraints, and Sabretooth captures Jubilee, but Wolverine leaps from the shadows and attacks him. Their battle is interrupted with the return of Professor X and the other X-Men.