Downton Abbey: A Journey to the Highlands
S3, E9: The Crawley Family take a trip to Duneagle Castle in Scotland to visit Violet’s great niece Rose and her parents, Shrimpie and Susan, but there are obvious tensions between their hosts. Whilst the few Downton servants who accompanied their masters adjust to the etiquette of a different household, the family join in with traditional Highland activities such as deer stalking and there is a lavish ball for all to attend. Mary is keen to participate in everything, but Matthew is more protective than ever of his wife. Despite most of the household being away Carson is determined to keep the servants working hard. However, news of a fair arriving in Thirsk puts more pressure on him to allow them a little relaxation. Branson also remains at home, taking care of baby Sybil and is tempted to socialise with his old friends below stairs, but is this the wisest course of action?