S1, E3: Hercules (Kevin Sorbo) accompanies a town's citizens, cursed by Hera because of a theft at her temple, on a perilous journey to a city offering safe haven. On their exhausting trek they are attacked by a huge pterodactyl-like bird. Hercules wages a long and desperate battle against the winged monstrosity, which he ultimately buries in a pit of quicksand. Norman Forsey co-stars as the seer.