S1, E4: Millions of TV viewers sat glued to their sets to see what fate Lorena would meet. Would she be found guilty and deported? Found not guilty and have the opportunity to rebuild? John and Lorena would set out on wildly different paths-- John chased fame in a self-destructive downward spiral, while Lorena had to come to grips with the scars of her ordeal, no matter the verdict.