S2, E14: Gomez plays host to Don Xavier Molines a family friend during his childhood in Spain and his daughter Consuella. Morticia's hospitality changes to horror and shock when Consuella believing Morticia to be Gomez's sister reveals that she has been promised in marriage to Gomez since childhood and has come to marry him.