S2, E1: When Motorola introduces the first handheld portable telephone to the world, the futuristic technology sets off a fierce battle among international telecommunications companies to produce the most popular cell phone. The competition for the next great mobile device produces innovations such as flip phones, ringtones, and text messaging. But when a little-known tech upstart from Canada decides to combine the features of a computer with a cell phone to make a smartphone called the Blackberry, the way we use phones will never be the same again.