Energy and Human Civilization
S1, E1: How much energy is required to power human civilization? What is it that makes our cities, factories, homes, and cars so energy inefficient? How can the average individual affect energy directions? Find out in this overview of how energy touches everything from engineering and economics to biology, chemistry, and geophysics.