Entering the Kalari : Featuring Kalamandalam Sajith Vijayan
S1, E1: As A R Rahman sets out on his search for rare Indian sounds he starts close to home, in the tranquility of Kerala. At the Kerala Kalamandalam, just outside Thrissur, he discovers the Mizhavu, a temple drum, whose striking, powerful sounds accompany the performance art of Koodiyattam. Featuring Kalamandalam Sajith Vijayan, an artist who strongly believes that it is a divine force.