S3, E1: King Alfred’s health is failing. As time runs out for him to unite the kingdoms of England, his greatest warrior Uhtred must lead Wessex in battle against the fearsome Dane Bloodhair. When Uhtred is cursed by a vicious seer, Skade, tragedy follows.