S1, E1: Rich, independent and kind-spirited, Emma Woodhouse has no need to marry, but nothing delights her more than matchmaking those around her. She persuades the pretty Harriet Smith that she is too good for her suitor, the farmer Robert Martin, and encourages her to set her sights higher. But close family friend Mr Knightley warns Emma that her meddling will cause great pain - to both Robert and Harriet.