Сезон 1, серия 1: In Kyoto's Teramachi Sanjo area, Mashiro Aoi attempts to sell her grandfather's hanging scrolls in the antique shop Kura. There she meets Yagashira Kiyotaka, a man with penetrating observation skills known as the Holmes of Kyoto.