S1, E3: Irene and Bosinney plan to run away together and Soames is furious that the project is overspending again and decides to sue Bosinney. But a tragic series of events - including rape - ensues from the night before the hearing which ends with an horrific death. But Irene's troubles are far from over as Young Jolyon makes a decision that will haunt him.