S1, E3: Abby stumbles across a community that could hold the key to everyone's future. The group is led by Samantha Willis - the last surviving member of the Government. She has set up a community that still boasts light, hot water, food and power, all drawn from sustainable sources. Abby and Samantha hit it off immediately and Abby is full of hope that Samantha might lead the remaining population to build a new and better society. Samantha sees that Abby could become a trusted ally, but Abby's illusions are shattered when she sees the lengths Samantha will go to in order to maintain control of her fledgling community.