Escape Velocity, Energy, and Rotation
S1, E6: Begin to dig deeper into Newton's laws than Newton himself was able to go. Here, apply the key concepts of energy and angular momentum to study how gravity affects motion. As an example, use simple algebra to calculate the escape velocity from Earth.