시즌 1, 에피소드 1: Thanks to some kind of error, Eleanor Shellstrop (Kristen Bell), an ordinary woman, enters the afterlife and is sent to the Good Place - which is definitely not where she belongs. While hiding in plain sight from Michael (Ted Danson), the wise architect of the Good Place who is unaware that he's made a mistake, she's determined to shed her old way of living and discover the awesome person within. Helping Eleanor navigate her new surroundings are Chidi (William Jackson Harper), her kind, open-hearted "soulmate" who sees the good in people but finds himself facing quite a dilemma; her frustratingly perfect new neighbors, Tahani (Jameela Jamil) and Jianyu (Manny Jacinto); and Janet (D'Arcy Carden), a walking, talking source for all the knowledge in the universe.