Сезон 1, серия 1: Red, along with his rival Blue, sets out on a quest to realize Professor Oak’s long-held dream of completing the Pokédex. However, his journey is not going as smoothly as he would like. Blue seems to be more gifted, and Red is struggling to keep up. Can Red learn quickly enough to make it as a Pokémon Trainer? How will he win his first Gym Badge at the Pewter City Gym?