S1, E4: After defeating the Elite Four at the Indigo Plateau, Red is finally ready to challenge the Champion and take his strength to the next level. Little does he realize that the new Champion is his old rival Blue! The battle that ensues is the fiercest they’ve had yet. And even more surprises lie ahead for Red as he searches for a mysterious new Pokémon and challenges new frontiers!