God's Monster
S1, E11: Having learned that his wife died in childbirth at sea, an angry Juan confronts Lucrezia about her role in Maria Enriques’ escape. Lucrezia is devastated. An incredulous doctor cannot deny or verify Sister Lucia’s stigmata. Lucrezia, firm in her resolve to remain a nun, visits Lucia to ask how she may be “blessed” with stigmata as well. Lucia is offended and tells Lucrezia to go home. A despondent Lucrezia turns to Pedro for comfort. She returns to the Apostolic Palace and is greeted by an overjoyed Rodrigo. Cardinal Carafa reveals the people of Naples have chosen Federigo d’Aragona to be their king, not Juan Borgia. Rodrigo agrees to support the coronation under the condition that Juan marry the Neapolitan princess Charlotte, now that he is a widower.