Guns & Ammo
S1, E3: 'Gun School' (correspondent: Thomas Morton) - With an average of 83 people dying in gun-related violence every day in the U.S., the debate over firearms continues to heat up. VICE visits the New Life Baptist Church & Academy in Albuquerque, NM, where Pastor Larry Allen preaches guns and teaches guns. His school is fully armed with an ex-police security team, and his young students are taught gun drills and tactics to disarm attackers. 'Toxic Iraq' (correspondent: Shane Smith) - After ravaging Iraq over the past decade, the U.S. is finally exiting the country, leaving behind a toxic cesspool of military waste. Since the assaults on Fallujah in 2004, the city has seen an astronomical rise in birth defects and abnormalities, which some have linked to the American military's suspected use of depleted-uranium rounds munitions during the war. We go back to Iraq--but this time, with a Geiger counter in hand.