Hemoglobin Function Follows Structure
Сезон 1, серия 6: Hemoglobin is the protein in red blood cells that carries oxygen from lungs to tissues and then takes away carbon dioxide for exhalation. Learn how structure is the key to this complicated and vital function. Also see how variant forms of hemoglobin, such as fetal hemoglobin and the mutation behind sickle cell anemia, can have life-saving or fatal consequences - all depending on structure.