The Synanon Fix: Did The Cure Become a Cult? Here Come the Dopefiends
S1, E1: Recovering alcoholic Chuck Dederich opens a storefront drug rehabilitation program that gains a following through its confrontational talk-therapy approach. As the program attracts non-addicts and celebrity followers, Synanon expands across the country.