Home Sweet Homer
S1, E30: Scrooge meets weird creatures as he and the Nephews are hurled back in time by a storm to the days of Odysseus and his wandering son, Homer. Circe, the evil sorceress, tries to thwart Homer's return to power in Ithaquack. Only Circe's magic medallion can return Scrooge and the Nephews back to the present.