Household and Local Gods in Ancient Greece
시즌 1, 에피소드 5: The daily life of the average ancient Athenian family wasn’t dominated by the gods who lived on Mt. Olympus, but by the gods who protected their front door and hearth and blessed the marriage bed. Discover the many ways in which these household gods were woven into the fabric of daily life and who was responsible for the household religious activities.