How Do Archaeologists Know Where to Dig?
Сезон 1, серия 5: Uncover the methods archaeologists use in looking for sites. Get acquainted with the uses of remote sensing technologies, such as LiDAR and ground penetrating radar, which enable archaeologists to visualize objects obscured by vegetation and soil. Then investigate ground surveys - reconnaissance done by carefully walking potential sites- which reveal vital information before digging.