How Rocks Reveal Dinosaur Secrets
Сезон 1, серия 6: Contemplate geological time, the span of hundreds of millions of years that contextualizes the Age of the Dinosaurs. Learn about the types of rock strata that contain the fossil record, and the preserved environments, from deserts to lake, river, and marine ecosystems, where fossils are found. Grasp how scientists analyze and date fossil finds with relation to the geological record.