How Settlers Modified Iceland
S1, E6: Iceland represents a great example of how, when humans arrive at a new place where none presumably lived before, their footprint is large—and often destructive. Follow along as early Nordic settlers grow grains and cereals, then turn to sheep farming. Also, explore the impact of early settlers on the extinction of the Icelandic walrus.