I Am Become Death
S1, E10: John Murphy (guest star Richard Harmon) returns to camp claiming to have been held captive and tortured by the Grounders, and Clarke and Bellamy have very different opinions on how to handle his return. Octavia sneaks away to find Lincoln and returns with a serious warning for the 100. Meanwhile, a mysterious virus strikes camp forcing many to be quarantined, and Jasper pulls off a heroic move.