In the Beginning
Сезон 1, серия 1: Drawing on a rich store of archaeological and historical sources, Simon Schama explores how a distinct Jewish identity began to emerge more than 3,000 years ago. Traveling to Israel, Egypt and Jordan, this fascinating history documentary traces the slow crystallization of a religion whose radical notion of a singular, faceless formless God was expressed in a radical artefact: the Hebrew Bible.