Introduction to Fractions
S1, E4: Mathematics is also filled with “parts” of whole numbers, or fractions. In the first of several episodes on fractions, define key terms and focus on powerful techniques for determining if fractions are equivalent, finding out which of two fractions is larger, and reducing fractions to their lowest terms.