Is the Wave Function Real?
Сезон 1, серия 6: Consider exactly what Heisenberg meant by his uncertainty principle, which is often misstated, even by physicists. Go deeper into wave-particle duality, studying the famous double-slit experiment, which shows light behaving simultaneously as a wave and a particle. Discover why a realist perspective on Schrödinger’s wave function dissolves some of the key paradoxes of quantum mechanics.