S1, E2: Islands are like miniature simplified Earths, where evolution is playing out at superspeed right before our eyes. We journey from the Galapagos to the edge of Antarctica to seek out animals responding in extraordinary ways to our changing planet. We find sealions hunting in a completely new way, lizards changing shape because of hurricanes, and monkeys eating charcoal in response to deforestation.