Istanbul
S1, E3: Istanbul rose to become Islam's most powerful city. Simon Sebag Montefiore discovers surprises in the great mosques and palaces built by the Ottoman emperors and unearths stories of royal concubines, murderous bodyguards and mighty sultans. He shows how the Christians, Muslims and Jews of the city once co-existed before the waves of nationalist rebellions brought the Ottoman empire to its knees.