John the Baptist: The Mission
S1, E2: Some thirty years after Jesus is born, his life intersects with that of John the Baptist, a radical preaching in the desert against Judea's rulers, including Herod's son, Herod Antipas. Inaugurating his divine mission, John baptizes Jesus, but loses his own life, beheaded in a famous conflict with Herod Antipas's step-daughter, Salome.