S1, E4: Dark Bone has appeared, but Shougo can't transform into Dragon. The Bone has the will to fight, but Shougo is unconsciously rejecting the fight. Therefore, he can't equip his Bone. Shougo stews over the questions of why he must fight, and why he was chosen for his Bone.