S1, E1: From thunderstorms to typhoons to driving winds, the world's weather is often tumultuous, destructive, and surprising. And yet, all these phenomena represent Nature's attempt to mitigate extreme conditions. In this introduction, begin to explore some of these extremes as you examine the great complexity of the world weather system.