Le Grand Guignol
S1, E15: In a series of flashbacks to 1919, Klaus opens up to Cami and reveals details of the devastating secret Rebekah and Marcel were trying to keep from him. Elijah forms an unlikely alliance with Monique (recurring guest star YASMINE AL BUSTAMI) and asks for her help in locating Sabine (recurring guest star SHANNON KANE). Elsewhere, Thierry (recurring guest star CALLARD HARRIS) is reluctant to get involved when Marcel and Rebekah approach him with a plan to take down the witches. Meanwhile, in the bayou, Hayley is at her wits' end and holds Sabine hostage in an attempt to get information that will reverse the curse on Phoebe's werewolf clan.