S1, E6: Leigh Whannell (Saw, Insidious) created not one but two massive horror franchises that radically shifted the direction of the genre. The reigning king of delicious, masterful, utterly surprising jump scares tells us how to get audiences involuntarily elevated out of their chairs. Hold on to that popcorn! Plus, we'll push the boundaries of haunted houses with an examination of the extreme, surreal vision of H E R E T I C.