Let sleeping dogs lie.
S1, E8: Alice sees Elias' changes and decides immediately that he could never be human. Sorcerer Cartaphilius, who is attempting to capture the black dog by manipulating Renfred and Alice, causes Elias to show a completely different side of himself when his "work" hurts Chise. Those who know Elias call him the Pilum Murialis.