Like Mother, Like Daughter
시즌 2, 에피소드 7: Rory is told by her guidance counselor that she is perceived as a loner, and her subsequent, reluctant efforts to socialize put her in the most popular clique at Chilton. Meanwhile, the chancellor of Chilton recommends that Lorelai participate more in school activities, so she volunteers the Inn as a venue for a Chilton fund-raising fashion show. She is later horrified to find herself modeling matching outfits with her mother, Emily.