MAGIC KNIGHT RAYEARTH Lives at Stake - Presea's Weapons
S1, E6: Ascot sends one of his worm creatures to kill the Magic Knights. The girls give Presea their weapons and the Escudo. When the monster attacks, Presea continues to prepare the girls’ weapons while they do battle with the monster. They are successful in routing the creature, but it then turns to attack Presea. They are able to grab the new weapons and slay the monster, but in the battle, Presea is killed. The Knights swear to avenge her death, even as Ascot swears to avenge the death of his creature.