Сезон 1, серия 1: A girl is home alone on a full moon when she hears a noise outside... She bravely goes to see what it is and is confronted by two wolves escaping from inside her house! She controls them back into the cellar - her eyes flashing golden - who is this girl? She's Maddy Smith and she's a wolfblood.