Looking Death in the Eye
S5, E19: Joxer (Ted Raimi), now in his 60s, finds the last scroll written by Gabrielle (Renee O'Connor), recounting their battle to protect Xena's (Lucy Lawless) child. Excited about learning what really happened to his warrior pals, Joxer begins to read the story to his children and the tale unfolds in flashback.