Lost Routes to the Pyramids
Сезон 1, серия 2: In Cairo evidence shows how floodings of the Nile impacted ancient Egyptian civilization by fertilizing the earth and providing water to the canals used to construct the pyramids. A LiDar scan reveals one of these canals near Saqqarah while underwater drones bring the pyramid of Hawara to light.