Madeline Madeline and the Toy Factory
S1, E6: When Madeline and the girls visit a toy factory, Madeline is accidentally boxed as a "doll" and sold to a handicapped girl. The ailing child considers Madeline her only friend and is devastated when Madeline reveals her true identity and has to go home. But things turn around the next day when the little girl discovers she now has twelve real live friends.