S1, E6: Rick Stein visits a five-star hotel in Madurai, Tamil Nadu, employing local housewives for genuine home-cooked dishes and samples chettinad chicken, a dish inspired by spices brought back from both East and West by merchants. In Lucknow, he meets India's first MasterChef winner, and Rick marks the end of his culinary journey by revealing the outcome of his search for the perfect curry.