Mapping the Hydrogen Sky
S1, E6: Before there were stars and planets, before there were galaxies, there was hydrogen - and we still have more hydrogen today than any other element. Understanding the quantum physics of this simplest atomic structure, and using the Doppler shift and models of differential rotation in the Milky Way, astronomers have made myriad astounding discoveries about the universe. It all starts with hydrogen.