Meidum and the Mystery of the False Pyramid
Сезон 1, серия 3: Meidum is the least known of the pyramids of Egypt, but the most mysterious. It stretches skywards and resembles a castle keep. Thanks to archaeology 2.0 and its drones, scientists can delve into the heart of this building. They can unravel the stages of its monumental construction and uncover the revolutionary techniques, which have helped this monument withstand the test of time.