Moses and the Drama of the Exodus
S1, E5: [Exodus 1-15] Both encouraging and threatening, Exodus 1 15 is one of the Bible's most thrilling stories. First, consider the story's literary setting (and its surprising humor). Then, discover its focus on two different forms of power: God's and pharaoh's. Finally, see how the events in Exodus have resonated throughout subsequent history.